Aankomst en de eerste dagen! - Reisverslag uit Gent, België van Eline Eunen - WaarBenJij.nu Aankomst en de eerste dagen! - Reisverslag uit Gent, België van Eline Eunen - WaarBenJij.nu

Aankomst en de eerste dagen!

Door: Francis en Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

25 Januari 2015 | België, Gent

Hallo lezers,

Vrijdagmiddag zijn Samira en Eline aangekomen in Gent. We hebben al onze spullen uitgepakt en het huis in gericht. Met onze ouders, oma, zusje en neefje hebben we nog even samen gegeten. Daarna zijn ze naar huis gegaan. Nadat ze weg waren, hadden we allebei het gevoel van wat moeten we nu doen? Is dit het? We zijn even gaan zitten en hebben daarna al snel besloten om een rondje te gaan lopen en een leuk kroegje te gaan opzoeken. We waren aan het lopen en hebben wat mensen aangesproken en gevraagd wat een leuke kroeg is. De vrouw zei dat we maar even met haar mee moesten "stappen", dan zou ze ons een plein vol met kroegen aanwijzen!

We hebben hier nog een paar wijntjes gedronken en zijn terug gegaan om toch maar te gaan slapen. Het was een vermoeiende dag.

Zaterdag middag kwam Francis, het groepje is nu compleet! In de tijd dat Francis haar kamer aan het inrichten was en spullen uit aan het pakken was zijn Samira, Eline en Dirck (andere student in Gent) naar de aldi gegaan. Foei, dat was me een tocht. Door rood fietsen, met de fietsband in de tramrails terecht komen en op het laatste moment afslaan vlak voor de auto's langs. Het verkeer hier in België is zo anders dan dat in Nederland. Eenmaal thuis kwamen we erachter dat we genoeg spullen vergeten waren, dus zijn we naar de overkant gegaan. Hier zit een plaatselijke supermarkt. Uiteindelijk zijn we wel 3 keer boodschappen wezen doen. Op onszelf wonen is dus een drama......

In de avond hebben we met 4 andere studenten, afkomstig uit Landstede Zwolle samen gegeten en wezen stappen. Het stappen in Gent is heel anders in Nederland. De meeste kroegen of discotheken zijn op zaterdagavond dicht. De minimum leeftijd in sommige kroegen maakt totaal niet uit, maar wel hoe je eruit ziet en of je van vrouwelijk geslacht bent. Het is zo ongeveer 90% man en 10% vrouw. Drank halen is ontzettend duur (sixpack bier en smirnhoff vodka is €45,00, afkomstig vanuit de nachtwinkel).

Het geldpinnen hier in België noemen ze flappen tappen, wanneer je dit zegt snappen ze het beter dan pinautomaat. Ook is het een hele zoektocht om er een te kunnen vinden.

Zondagmiddag besloten we om productief bezig te gaan. We hebben een emmer met sop, hg (schimmel en vochtplekken) en glasex uit de kast gehaald en zijn aan het boenen gegaan, ja dit hoort er ook bij. We hebben er een bank bij in gedaan, leuke decoratie toegevoegd en tot in de hoekjes schoongemaakt. De muziek aan, met Marco Borsato op de Belgische radio zijn de uurtjes voorbij gegaan. De muizenvallen in de schuur staan gereed voor het vangen van die kleine griezels, nu afwachten of het gaat werken. Het word nog een gevecht wie de muizen gaat opruimen, wanneer ze zijn gevangen.

Morgen begint onze stage in het ziekenhuis, nieuwsgierig, zenuwachtig, spannend en enthousiast zijn we allemaal.

Groetjes,
Eline, Francis en Samira.

• 25 Januari 2015 - 21:07

Bianca:

Nou veel plezier dames.
    Een goede start gewenst met de stage.
    En succes met het vangen van muizen. Bruto.

.Groetjes Bianca

Veeel plezier, in success
    Xx

• 25 Januari 2015 - 21:37

Irma:

goed bezig geweest,het huis schoon top, morgen heel veel succes met het begin van de stage voor allemaal

groetjes irma

Tags: Belgie