Eerste stagedag - Reisverslag uit Gent, België van Eline Eunen - WaarBenJij.nu Eerste stagedag - Reisverslag uit Gent, België van Eline Eunen - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Eline

26 Januari 2015 | België, Gent

vandaag onze eerste stagedag gehad, spannend! We werden hartelijk ontvangen door een administratief medewerker, ze viel voor de verpleegkundige in. Na een uitgebreide onthaal hebben we het hele ziekenhuis mogen verkennen, zijn nu nog maar 550 bedden maar wat een geslenter..

We kregen gelijk onze uniformen en we moesten gelijk aan de bak! Wat waren wij blij dat we onze werkschoenen hadden meegenomen.. We werden gedropt bij onze afdelingen en beginnen maar! Het was voor mij erg wennen aan hun manieren van omgang met stagiaires. Het voelde alsof je "zwom" rondom de afdeling, iedereen deed hun taken en geen idee waar ik mee moest beginnen. Ik ben maar van start gegaan met de "parameters" te controleren. (Vitale functies te meten).
Ondertussen heb ik gelijk kennis mogen maken met de patiënten, bij de oudere mensen was communiceren best een hele uitdaging!

Om 15u was de overdracht van V naar L, wat kon ik dat slecht verstaan. Onderling praten ze ook nog met een accent, zoals wij hier dialect praten. Alleen de Latijnse benamingen kon ik er uit halen, maar de algehele toestand van de patiënt was een stuk Chinese taal.
Ik ben zelf heel benieuwd hoe het de komende weken gaat op de afdeling.

De andere studenten hadden dit ook allemaal zo ervaren, bij de ene afdeling word je vrij gelaten en bij de andere afdeling wordt je hier en daar nog wel aangesproken en aangespoord.

Wij zijn iig gesloopt na deze vermoeiende, informatieve en indrukwekkende dag!

Dus beentjes hoog, nog wat pathologieën uitwerken, bakkie koffie er bij en dan maar weer op tijd naar bed voor de vroege dienst voor morgen!

Welterusten!

Liefs,

• 27 Januari 2015 - 19:21

Miny V Eunen:

Dag Dames daar in Belgie. Hoe gaat het daar in Gent?.Ik heb jullie verslag gelezen en het is niet gemakkelijk in begin maar dat went vanzelf!! Alles is nieuw en vreemd in het begin maar jullie komen er wel bikkels !!!! Maak er een mooie tijd van samen dan zijn die 5 maanden zo voorbij. In Nederland is alles oké behalve het weer. Geniet samen en maak er een mooi feestje van. Heel veel groetjes en liefs van ons. Oma & opa Ton & Miny van Eunen..