De eerste week - Reisverslag uit Gent, België van Eline Eunen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Gent, België van Eline Eunen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Eline, Francis en Samira

Blijf op de hoogte en volg Eline

01 Februari 2015 | België, Gent

Hallo Lezers,

De eerste week zit er inmiddels weer op. Wat gaat de tijd snel. Afgelopen weekend hadden we wat tijd voor ons zelf. Vrijdag avond zijn we samen met de andere studenten (vanuit Landstede Zwolle) naar het putje en naar overpoort gegaan (de uitgaansstraat hier in Gent). Helaas kon Francis hier niet bij aanwezig zijn, die moest plotseling een extra dag werken zaterdag. Bij het putje konden we nummers aanvragen, als ze dit in de computer hadden staan. Toen kwamen we erop om even een oer Hollands nummer aan te vragen; oerend hard van Normaal. Het barpersoneel vond het zo leuk om ons te zien losgaan dat ze ons begonnen te filmen. Zaterdag overdag wouden Samira en Eline even snel boodschappen doen, wat uiteindelijk een hele tocht van 2 uur is geweest (verdwalen gaat hier gemakkelijk!!!) Nadat we uiteindelijk weer terug thuis waren, werd het tijd om ons klaar te maken, want deze avond gaan we het huisje van de andere studenten bekijken. Ze hadden heerlijke wraps voor ons gemaakt.

Nadien zijn we de stad ingetrokken om het bekende lichtfestival te bekijken. Het lichtfestival is een keer in de 3 jaar en het duurt 4 dagen. De eerste dag trok zelfs al 140.000 bezoekers aan. Het was bijzonder om mee te mogen maken en het was ook prachtig om te zien.

Eline en Francis zijn met een paar studenten uit Landstede Zwolle de belfort kerk gaan bezoeken en zijn we een flink aantal traptrede's omhoog geklommen om over Gent heen te mogen kijken. Vanuit hier keek je heel mooi op een bepaald punt van het lichtfestival, wat je ook van de grond af kon bekijken. We hebben niet de gehele toch gelopen, maar wel veel mooie lichten mogen zien.

Vandaag hebben we een "pyjama" dag gehouden. We hebben wat dingen voor ons zelf gedaan, bekeken welke dagen we naar Nederland willen en lekker eten gekookt.

Morgen begint weer een nieuwe week, met nieuwe ervaringen.

Groetjes van ons en tot de volgende keer!

• 01 Februari 2015 - 21:46

Hermien:

Leuk om te lezen ! Wat een bijzondere tijd voor jullie, succes de komende week! Groetjes Hermien

• 01 Februari 2015 - 22:11

Madelon:

leuk verslag hoor dames! dit wordt genieten, ik merk het al.xx

• 02 Februari 2015 - 09:17

Lien:

Mooi geschreven Eline,veel plezier en lekker genieten.lfs Lien.

• 02 Februari 2015 - 10:04

Henriette Van Eunen:

heel veel succes de tweede week dames. Geniet ervan.

• 02 Februari 2015 - 11:25

Jeannette Walraven:

Wat leuk om jullie verslag te lezen. Blijven wij ook een beetje op de hoogtehoe jullie daar genieten.
    Groetjes Jeannette

• 02 Februari 2015 - 16:15

Miny V Eunen:

Hallo dames. Wat fijn dat jullie het naar de zin hebben in Gent. Hard werken en genieten!!
    Ga zo door.Groetjes en liefs.